Új üzenetek · Résztvevők · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
  • Oldal 1 / 1
  • 1
Monster Hunter Hungarian Fansite » MH Játékok » Vegyes MH Topikok » A Monster Hunter Története (Kis olvasnivaló általam)
A Monster Hunter Története
The_Reaper_CooLDátum: Péntek, 2010-07-16, 0:03 AM | Üzenet # 1
Admin
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 115
Hírnév: 7
Állapot: Offline
Réééges-rééégen, mikor még nem is volt se PS3, se X360, se semmi ilyesmi, akkor a kedves japánok, pontosabban Capcom-ék kitaláltak egy játékot. Ezt a játékot Monster Hunter-nek nevezték el.

A koncepciója egyszerű volt: Egy vadásszal kell nyomulni, mindenféle óriási gyíkokat, dínókat, sárkányokat és egyebeket kell lezúzni. Akció RPG lett a stílusa, de nem hagyományos értelembe vett RPG: Itt nem a karakter lesz erősebb egy-egy csata során, nemlesznek imba varázslatai és egyebek, de még az életereje se fog megnőni véglegesen. Nem, itt maga a játékos lett tapasztaltabb, jobb esetben.

A játék se úgy működött mint a hagyományos RPG-k, miszerint idekattintasz akkor szétveri helyetted az ellenfelet, és gyógyítani csak 1 gombnyomás. Itt szó szerint neked kellett gurulnod, védekezned, ütnöd és egyebek. Ha megsérültél vagy meghaltál az csakis azért volt, mert nem figyeltél oda eléggé.

Ez volt az egész lényege. Ki is jött az első rész Monster Hunter néven PS2-re. 2004.03.11-én jelent meg japánban, és egyből hatalmas őrületet hozott mindenki számára. A gyönyörű grafika, a szörnyek, és az összességében okozott fíling nagyot jelentett. Többszázezer darabot adtak el belőle, mikoris úgy látták, érdemes kiadni más régiókban is.

Így tapasztalhattuk meg mi is a játékot 2005.05.27-ekor. Láthattuk amint Kokoto falvának minden lakója azon fáradozik, hogy segítse a Hőst, minket, aki cserébe segít megóvni őket mindenféle bajtól. Kis kunyhónkban tárolhattuk fegyvereinket, páncéljainkat, és elmenthettük a játékot. Különböző tárgyakat vehettünk a boltosnéninél, és a kovácsnál készíthettünk új fegyvereket, páncélokat. Hogyha lejátszottuk az Offline módot, így levertük a szörnyű, offline-only szörnyet, Monoblos-t, akkor bizonyos páncélok megszerzése után titkos küldetéseket kaptunk.

Így offline is elérhettük Khezu-t, Diablos-t, Gravios-t, sőt, még Powderstone cipelős küldetést is. És a házunk mögötti kardot kihúzhattuk a kőből, ezzel is jelképezve a falusiak véleményét rólunk, miszerint igazi hősök vagyunk. Viszont egyedül kevesek vagyunk hogy megvédjünk egy egész várost, így több barátunkkal együtt kellett megvédeni azt. Több árus volt, erősítő tárgyakat kaphattunk, és minden nap más-más tárgyak voltak kínálaton: egyszer lehetett mézet kapni, máskor halakat, de volt hogy féláron lehetett kapni mindent. Kellettek is az ilyen akciók, mert egyre erősebb szörnyekkel kellett megbírkózni, olyanokkal amilyenekkel nemsűrűn találkozhattunk Kokoto falvában, offline módban. Segítségünkre voltak a különböző szobák, amiket kibérelhettünk ha akarunk, így ha ott étkeztünk mindig kaptunk érte előbb-utóbb jegyeket, amiket különös vagy erős felszerelésre válthattunk be. Persze a kaja csak felerősített minket, így érdemes volt rááldozni azt az 1500-2000 aranyat a Királyi lakosztályra. Minden hétvégén Csütörtök délutántól Vasárnap éjfélig voltak Event küldetések. Ilyenkor szinte mindenki ezt nyomatta, mivel egyes küldetések extra jutalmat adtak. Süss 30 húst, Ölj meg 2 Kut-Ku-t, volt itt minden. De az igazán érdekes az volt, mikor a "mocsárban világító fényt" kerestük. Ő volt az a rejtélyes szörny, akivel 3 havonta lehetett találkozni. Ő volt Kirin. Kirin Event-nél mindenki csak rá koncentrált, nem is csináltak más küldetést, mert a cuccai értékesek voltak, és a belőle készült fegyverek (Great Sword, Sword and Shield, Heavy Bowgun) igencsak sokat értek. Az Armor Skill-eket egy komplett szett csinálta, ha megvolt a Khezu armor akkor megvolt annak a szettje, ha viszont másikat viseltünk akkor nem kaptunk semmit se. Volt egy malackánk akit lehetett simogatni hátha szerencsét hoz, de az igazán szerencsések elérték a HR13-as szintet. Ekkortól keményebb fegyverekre és páncélokra tehettünk szert, és a szörnyek is bedurvultak. Miután mindenki nagynehezen leverte Lao-Shan Lung-ot, az óriási sárkányt, újabb veszélyről értesültek, amihez nem voltak eléggé felkészülve. Ide minden erejüket össze kellett szedniük hogy leverhessék ezt a rémet, bármi is legyen az. Mivel kombinálni lehetett tárgyakat, és a páncélokat lehetett erősíteni, így könnyű dolguk volt valamelyest. Sokat segített ebben az hogy a különböző Ruststone-okból kikovácsoltak maguknak fegyvereket, amik nemcsak különlegesek, de erősek voltak. Végül eljött a végső ütközet a Schrade kastélyban: Megjelent a maga fekete színével, veszélyes viselkedésével és halálos tűzlehelletével az ítélethozó: Fatalis. Már a látványától összeszorult a gyomruk a vadászoknak, de megpróbálták leverni őt. 4 db, 15 perces futam után Fatalis kilehellte lelkét, és így megmentettük a világot Fatalis-tól, és mi lettünk az igazi hősök, az igazi Monster Hunter-ek. És így eljött a béke korszaka... Legalábbis azt hittük.

2005.01.20. Ez volt az a nap, amikoris a japánok nagyon megörültek. Ekkor jött ki náluk a Monster Hunter G. Nemtudni pontosan mit jelent a G, de lehet azt hogy Great, vagyis Nagyszerű. És japán barátaink számára az is volt! Mivel nekik eddig kellett várniuk hogy tudjanak Dual Sword-dal zúzni, mert az alapjátékban nem volt nekik, nekünk meg volt. Ez a kisebb újítás lényegtelen, nem ezért készült ez a rész. Azért készült, mert Kokoto Falvában rózsaszín falevelek repkedtek szerteszéjjel, a Felyne-ek megtanultak főzni, és a szörnyek színt váltottak. Bizony, ez volt az első kisebb kiegészítő a játékhoz. Annyiban különbözött az első résztől, hogy többfajta színű szörny jelent meg, így harcolhattunk mostmár Azure Rathalos vagy Gold Rathian ellen, hogy csak pár nevet említsek. Nagy szám volt ez, hiszen már a sima Rathalos ellen is nehéz volt a kűzdelem, mert ő volt az első rész "kabalaszörnye". Mostmár Azure Rathalos vette át ezt a szerepet. Lehet nem volt a csata egyszerű, de a macskák Offline módban főztek ránk. Minél több és ügyesebb macskánk volt, annál erősebbek lehettünk, hála nekik. Megettünk egy kaját, és erősödtünk az adott küldetés elejére (hacsak meg nem haltunk egyszer). Hogy ne csak szörnyeket zúzzunk, kaptunk egy kisebb farmot is, ahol saját növényeket termeszthettünk, horgászhattunk, bogarászhattunk, bányászhattunk, és még megannyi dolgot csinálhattunk. Ráadásul még küldetésre se kellett menni! Nagy dolog volt ez a kiegészítő, amiben a szörnyek is nagyobbak és erősebbek. Offline módban volt egy új szörny is, hogy ne csak átszínezett változatokat kapjunk. Ő volt a különösen erős és kegyetlen Yian Garuga. Első ránézésre úgy nézett ki, mintha egy Rathalos berúgott volna és félrelépett volna egy Yian Kut-Ku-val. A támadásain is meglátszott, NAGYON fájtak az ütései, és egyedül harcolhattunk ellene. Nem volt könnyű, de végül sikerült őt legyőzni. Más szörnyek is erősebbek lettek, így történt, hogy újabb veszedelem jött ellenünk: Crimson Fatalis. Olyan volt mint régebbi társa, csak vöröses-feketés színű volt, és csak úgy szórta a tüzet mindenfelé. Igazi veszedelem volt... mégis legyőztük. (A játékot pedig átportolták Wii-re nemrég, de szintén csak japánban).

A PSP megjelenésekor igencsak felkapott lett. Így történhetett az, hogy átportolták ezt a játékot PSP-re Monster Hunter Portable néven, 2005.12.01-ején. Nekünk egy kicsit várnunk kellett, de megkaptuk a játékot, kicsit más néven: Monster Hunter Freedom. Freedom, az a szabadság, ami nemcsak a játék stílusára volt jó név, de arra is hogy szabadon vihetjük a PSP-t bárhová, így bármikor játszhatunk vele. Csak két baj volt a játékkal: Az hogy nemvolt hozzá Online mód, csak Ad-Hoc-ban lehetett játszani egymással (egy szobában legyen mindenki), valamint hogy a folytatás kijött japánban közben...

Hiába volt nekünk MHF-ünk, mikor a japánok már lassan fél éve zúzták a Monster Hunter Dos-t, vagyis az MH2-t. Mindenki gondolta, hogy nagy előrelépés lehet ez, hiszen egy 2-es van a játék neve után, nem holmi kis alcímek. És igazuk is volt! Új pajzskészítési rendszer, új szörnyek, új pályák, új tárgyak, de ami a legjobban megdobogtatta a játékosok szívét: Új fegyverek. Négyfajta új fegyvert kaptak a játékosok, úgymint Long Sword-öt, ami egy hosszú szamurájkardként működik; a Hunting Horn-t, ami olyan mint a Hammer, csak zenélni is lehet vele, így tápolni magunkat és társainkat; a GunLance-et, ami olyan mint egy Lance amire egy kisebb hatósugarú ágyú van rászerelve; és a Bow-ot, ami a hagyományos íjat képviselte a számszeríj-szerű Bowgun-ok mellett. Mindenki egyből rávetette magát az új fegyverekre, miközben új dzsungelt, sivatagot, mocsarat és egyebeket járt be. Habár a Forest and Hills megmaradt a régi, helyette kaptunk egy igazi téli tájat, a Snowy Mountains-t. Itt élt a borítón is található, félelmetesen veszedelmes szörny is, Kushala Daora. Ő volt az a lény, aki ellen nem könnyű harcolni, mivel ő olyan sárkány, akinek testét szél-aura veszi körül. Bárki próbált közelebb merészkedni hozzá, annak hamar rossz vége lett. Így újabb páncélzatokat szerezhettünk. Mostmár nemcsak erősítettük a páncéljainkat, hanem újabb kategoriákra lehetett osztani őket: Ha sokat fejlesztettük, akkor vagy továbbmentünk a megszokott ágazaton, vagy S-es szériába mentünk. Ez azért volt különleges, mert átszínezhettük a páncélok kisebb részeit. Nem az egészet színezhettük, csak az övet, a kis jelvényt a vállán...stb. Mégis sokat számított. Főleg mert Online mutogathattunk magunkat hogy milyen jók vagyunk, és ha nem hittek nekünk akkor kihívhattuk őket szkanderezni. Meglátjuk ki az erősebb!!! Vagyis ki nyomkodja gyorsabban a gombokat, hogy pontosabban fejezzem ki magam. Sokan a Pokémon-hoz hasonlították a játékot, így meg is kapták azt ami arra az animére jellemző: Ha elfogtunk egy lényt, kaptunk egy kisebb esélyt, hogy megtarthassuk, így CSAK Online módban lezúzhattuk egymás lényeit. Igazi PVP csatákat lehetett vívni, és nagyon jó móka volt. A farm is megújult, és ahhoz hogy továbbhaladjunk a "történetben" nemcsak küldetéseket, Urgent Quest-eket kellett teljesíteni, de a falubeliek kéréseit is. "Hozz el nekem 20 Felvine-t", "Verd le a félelmetes Khezu-t"...stb. És a város felvirágzott. Sok harc után ha szerencsénk volt még egy hajót is kaptunk, amivel visszamehettünk Kokoto falvába, ahol szívesen láttak minket, mi pedig a falut. A sorozatos fejlesztések és egyebek mellett nem egy, hanem KÉT darab óriási lény ellen kellett felvennünk a harcot, és megvédeni a várost. Az egyikük egy hatalmas rák volt, aki Lao-Shan Lung koponyáját vitte a hátán. Ő volt Shen Gaoren, míg a másik úgy nézett ki, mint egy hatalmas nagy, zöldszínű, lebegő polip, vagy csiga, vagy mi a szösz. Ő volt Yama Tsukami. Szép volt hogy őket leverhettük, de CSAK akkor, ha a japán verziónk volt meg. Ugyanis ez a játék nem jött ki angolul. Legalábbis PS2-re nem!

Ekkor virágzott fel igazán a PSP, mivel ERRE jelent meg eme folytatás, Monster Hunter Portable 2 néven, nálunk angolul a Monster Hunter Freedom 2 nevet kapta. Ennek is nagyon örült a nép, mivel szinte mindent ami volt az MH2-ben, lehetett használni itt is. Itt jött rá sok ember, milyen igazi dolog Hunting Horn-nal zenélni, Long Sword-del vagdosni, GunLance-szel keménykedni és Bow-val lövöldözni. Sok MH2-es szörny átjött ide, és az új pályák is megtalálták a helyüket. Minden ami MH2-es volt az megtalálható volt. Yama Tsukami nem találta meg útját ide, helyette viszont volt White Fatalis, ha a Crimson és a sima nem lett volna elég, és a borítón is egy új szörny tűnt fel: Tigrex. Ő már nem olyan lény volt akivel csak úgy lehetett szórakozni, bárkire rárontott hogy széttépje, és ha az a valaki nem vigyázott akkor meg is halt. Főhősünk szerencsére túlélte a kűzdelmet, igaz hogy lezuhant az új pálya tetejéről, a Havas Hegység-ről/Snowy Mountain-ről, de túlélte. Így ismerkedhettünk meg az új rendszerrel: Jobb páncélfejlesztés, ahol a páncélokat nem úgy fejlesztjük, hogy erősebbek lesznek és utána elágaznak U meg egyébre, hanem akár rögtön U-s, S-es és egyéb páncélt készíthettünk. Az S-es páncélokat lehetett színezni, nem az egészet, csak mondjuk az övcsattját meg ilyeneket, mégis új volt az érzés. Erősíteni lehetett őket úgynevezett Armor Stone-ok segítségével. Pokke Falvában a farmra is mi vigyáztunk, és a Training-es iskolának hála Pokke Pontokat is szereztünk. Utóbbiakat több Armor Stone-ra válthattuk be, vagy egyéb ajándékokra, pl. Farmfejlesztés, hogy mégtöbb, jobb dolgot szerezzünk. A Farm nemcsak ezért volt fontos, hanem azért is mert ottvolt egy új barátunk, Trenya, a kincskereső Felyne, akinek ha adtunk ezekből a pontokból, elment kalandozni. Kalandjai során sok tárgyat gyűjtött össze, és ezeknek kisebb-nagyobb részét nekünkadta. Egyes tárgyakat csak itt lehetett beszerezni! Mikor kellőképpen felkészültünk, levertünk mindenkit, a Training-es iskola végigjátszásával megszereztük a Sword Saint Piercing-et, amivel bármilyen szörnyön keresztülvághattunk. Így tudtuk leverni az MH2-ben is megtalálható Rajang-ot, aki úgy ugrált és támadott mint egy őrült. Minden ütésével kinyírhatott minket, de akik gyorsabban és fürgébben reagáltak, kinyírták őt. De hiába minden: Semmi sem védett meg minket Akantor-tól. Ó igen… a legendás szörny, aki egész városokat rombolt le, és félelmetesebb mint bármilyen egyéb lény, az ittvan Pokke Falva közelében. És csak mi állíthatjuk meg. Hogy sikerülni fog-e, azt senki se tudta.

Valószínűleg sikerült, mert a japán újságok az MHF2 megjelenése után nemsokkal írtak egy kiegészítő-szerű játékról, név szerint a Monster Hunter Portable 2nd G-ről. Mindenki nézte, hogy mégis miben lehet olyan jó ez a kiegészítő? Több új fegyver, több páncélzat, visszatértek a Monster Hunter 1-es pályák, és lett egy újabb pálya is, ami egy hatalmas esőerdő-szerűség volt, mintha keverték volna a Jungle-t mindenki kedvenc pályájával, a Forest and Hills-el. Továbbá utóbbi pályán mostmár este is lehetséges volt vadászni. Négy új szörny is feltűnt: Hypnocatrice, ami egy óriási madár volt, aki képes volt sokat ugrálni, gyorsan mozogni. A tetejébe még el is altathatott, amivel nagyon veszélyes ellenfélnek bizonyult, főleg ha kettő is jött ellenünk. A vulkános pályát kibővítették egy kicsit a másik új szörny, Volganos/Lavasioth számára. Már a nevéből is látszódott, hogy ez egy Plesioth utánzat, csak ő épp a lávában úszkál és így támad ránk. Sokan nagy ellenfélnek tartották a gyors és kegyetlen Tigrex-et, de ők se számítottak erősebbre, mégis megkapták Nargacuga-t. Ő ugyanolyan testfelépítésű volt mint Tigrex, és hatalmasokat ugrált villámgyors sebességgel. Olyan volt mint egy fekete párduc, ami tüskékkel van felszerelve. Ezek mellé a szörnyek mellé társult pár újraszínezett változata a régebbieknek, mint pl. az Emerald Congalala, amely kissé „gázosabb” volt mint elődje, a Copper Blangonga, ami a sivatagban élt a havas hegység helyett, és a két új rák, amik gyorsabbak voltak mint elődjeik: Terra Shogun Ceanataur, és az akár „repülni” /nagyokat ugrik/ képes Plum Daimyo Hermitaur. Őket leverte mindenki, még akkoris ha az új „Marathon” küldetéseken akár 3-4 szörnyet kellett leverni egymás után. Mindegyiket bezúzták. De ekkor kiderült, hogy Akantor-nak van egy testvére is. Akkor már mindenki megijedt. Főleg mikor meglátták őt, Ukanlos-t, aki a havas tájakat kedvelte. És Pokke Falva ilyen helyen található, így őt mégfontosabb volt leverni. Sokan nem hitték hogy egyedül menni fog, így társakkal mentek ellene, ha tudtak multizni. Viszont akik keménynek érezték magukat, azok tényleg egyedül mentek ellene, vagy felbéreltek egy segítőt: Egy bátor Felyne bajtársat. Ez volt a játék legnagyobb újítása, és kétség kívül a legnépszerűbb. Fel lehetett bérelni egy Felyne-t, aki velünk jön a kisebb harcokra (Ukanlos is „annak számított”), és segít nekünk. Akár tárgyakat is gyűjthet, csapdákat rakhat le…stb, nagyon hasznos volt. De a játék nem érkezett meg angolul. Egyből fordítgatta a nép az MHP2G-t, mivel kissé bővítette ki a Freedom 2-t, így sok szöveget át lehetett ültetni bele. Még a hírekben is bennevolt, hogy „a rajongók lefordították a játékot”. Ennek hatására meglágyult 1 és fél év után a Capcom szíve, és azzal hogy felhelyezték a boltok polcaira a Monster Hunter Freedom Unite című játékot, jelezték, hogy „Nyertetek, itt a játék angolul!”. És mindenki boldog volt, volt mivel játszani.

Mindez 2009-ben történt, és 2 év telt el, hogy kijött az MH2-es rendszeren alapuló, PC-s, MMO-szerű MH játék, a Monster Hunter Frontier. Sokan még a mai napig is várják, hogy mikor tudnak majd vele játszani, legyen havidíjas vagy ingyenes (és kisebb extrákért fizetős) változat belőle. De a nap még mindig nem jött el. Ettől függetlenül egyesek képesek sok időt rászánni, játszani vele japánul, koreaiul, vagy ahogy épp tudnak. Nemrég jelentették be, hogy XBOX 360-ra is érkezik, egyelőre csak japánban, de hogy minek azt még nemtudni… Mégis, nem csak ez az egyedüli MH játék, ami konzolt váltott.

Hamarosan, Április elején jelenik meg az új MH, a Monster Hunter Tri/Monster Hunter 3. Ezt a részt teljesen elölről kezdték, csak pár szörnyet és fegyvert hagytak meg. Viszont teljesen új páncélzatok lesznek benne, és sajnos pár fegyvertől meg is szabadultak. Ezek közé sorolható a GunLance, a Bow, a Hunting Horn és a Dual Sword. Lesz viszont egy új fegyverfajta, a Switch Axe, ami egy Long Sword-ként működő fegyver. Ám ha egy nagyot rántunk a fegyveren, átalakul Great Sword-szerű fegyverré, amivel akár GunLance-szerű robbanásokat is tudunk okozni. A Bowgun-unkat is magunk rakjuk össze, így a súlyától fog függni hogy milyen Bowgun-unk van: Light, Medium vagy Heavy. Sok új töltény is van, az interneten poénként terjedt hogy a tölténnyel le lehet vágni a szörnyek farkát, mostmár tényleg képesek leszünk rá. Felyne segítőnket leváltotta ChaCha (vagy mi lesz majd a neve), aki egy kis, vadon-élő emberke akar lenni, úgy mint a Shakalaka-k az MH2-MHF2-ben. Csak ChaCha-ék barátságosabbak.
Mindezek ellenére a legnagyobb újítást az a feature hozta el a játékba, ami valószínűleg exkluzív lesz: A vízalatti harc. Bizony, itt már lehet a víz alatt úszni, sőt még vadászni is! Egyes szörnyek, mint pl. a borítón is található „Lagia” (angol neve ismeretlen) igencsak kemények a szárazföldön, hát még a víz alatt. Sokan nem örültek neki, hogy Wii-re jött ki ez a rész, egyesek viszont teljesen odavannak érte. Bármi is legyen, a hardcore MH játékok mindig is Sony konzolon szerepelnek.

Így gondolta a Capcom is, mikor bejelentette két, most készülő MH-s játékát a régi, kedvelt, hardcore rendszerre, a PSP-re. Az egyiket Monster Hunter Portable 3-nak nevezte el, és japán környezetben játszódó, újfajta MH lesz. Olyan mint a Unite, csak okosabb macskákkal, új pályákkal, új szörnyekkel (köztük MH3-ból átrakott szörnyek is lesznek), valamint az összes fegyver megmaradt, és kaptunk egy Switch Axe-t is. A másik játék pedig a hölgyeknek vagy a fiataloknak kedvező (mégis mindenki be fogja szerezni) Monster Hunter Poka Poka Airu Village (Felyne Diaries?), ahol egy Felyne-nel kell menni és úgy kell játszani, mint a Patapon című játékban: Oldalnézetben kell tárgyakat gyűjteni, szörnyekre vadászni…stb, mindezt aranyos, gyerekes, tündi-bündi grafikával.

Ez itt a Monster Hunter története. Hogy mi történhet még? Kitudja… de egy biztos: A történet tovább folytatódik, és akkor ez a részleg is bővülni fog!


HUNters klánvezér
XLink Kai Tag: TheReaperCooL
Monster Hunter Freedom 2 (HR6)
Monster Hunter Freedom Unite (HR9)
Monster Hunter Frontier KOREA (HR44)
 
Monster Hunter Hungarian Fansite » MH Játékok » Vegyes MH Topikok » A Monster Hunter Története (Kis olvasnivaló általam)
  • Oldal 1 / 1
  • 1
Keresés:

Mini-chat